Vrij en Energiek leven.

Gezondheid is ons grootste goed. Het allerbelangrijkste dat je hebt als mens. Zowel fysieke als geestelijke gezondheid. Toch wordt gezondheid vaak voor lief genomen. Totdat we geconfronteerd worden met fysieke of geestelijke problemen of beperkingen.

Gezond zijn en blijven vraagt inzet. Iets wat erg lastig is in onze huidige maatschappij. Verleidingen liggen overal op de loer. Bovendien lijkt het doodnormaal om je een slag in de rondte te werken in combinatie met alles wat in je privéleven speelt waardoor gezond eten en bewegen meestal op de laatste plaats komen, maar waar we uiteindelijk wel de hoogste prijs voor betalen.

Lichamelijke gezondheid is ontzettend belangrijk, juist om je uiteindelijk ook geestelijk goed te kunnen voelen. Nu realiseer ik mij dat volledige lichamelijke gezondheid niet voor iedereen haalbaar is door bijvoorbeeld bepaalde (chronische) aandoeningen of ziekte. Mogelijk kunnen sommige ziektebeelden (enige) verbetering tonen zodra je erop gericht bent meer energie te willen verkrijgen door gezonder te leven. Blijf hoe dan ook altijd in overleg met je behandelend arts zodra je iets zou willen proberen of veranderen.

Vrij en Energiek leven is gericht op het in kleine stapjes verwerven van een betere fysieke en daarmee ook geestelijke gezondheid. Ik ben geen arts of diëtist, maar ik heb wel enorm veel persoonlijke ervaring op dit gebied.

Door kennis vanuit mijn studie over fysiologische en psychologische processen, maar ook door mij in te lezen heb ik uiteindelijk op eigen kracht uitgevonden hoe ik mijn gezondheid kon verbeteren en vooral hoe deze zo te houden met als resultaat bergen energie om te kunnen doen wat ik wil doen en alles uit het leven te kunnen halen zonder dat ik daarvoor moet inleveren op andere zaken. Ik kan dan ook zeggen dat ik de balans aardig heb gevonden.

Vanuit mijn ervaring en kennis kan ik je begeleiden om betere keuzes te leren maken waardoor jij je fitter zal voelen. Niet door te vertellen wat je moet eten of welke sport je moet beoefenen. Maar wel door samen te werken aan een mindset die erop is gericht om goed voor jezelf te zorgen, natuurlijk op de manier die bij jou past door samen uit te vinden wat bij jou past, en vooral op wat voor manier we dat in kleine stapjes in jouw (drukke) leven kunnen inpassen. Want het gaat uiteindelijk om jou. Als je namelijk iets doet wat niet bij jou past kun je het niet volhouden en de bedoeling is a change of life. Daarvoor is een change of mind nodig. Dat wil zeggen dat je nog steeds dezelfde persoon blijft, maar wel met een mindset die erop gericht is goed voor jezelf te zorgen en de juiste keuzes te maken die je helpen om fit en energiek te blijven.

Met fit zijn bedoel ik vooral dat je meer energie hebt om alles te kunnen doen wat je wilt en het op jouw manier juist te doen. Dat je minder last hebt van kwaaltjes waardoor bewegen leuker wordt. Waardoor je bergen kunt verzetten zonder opgebrand te raken. Het gaat erom dat jij alles uit jezelf en uit het leven kunt halen en de doelen kunt bereiken die je wilt bereiken doordat je ruim voldoende energie hebt en een juiste balans om die energie te behouden.

De komende maand volgen meer korte artikelen over onder andere mijn persoonlijke ervaring. Toen en nu, het verschil. Ook zal ik schrijven over hoe je stappen plannen kunt maken om in kleine stapjes naar een vernieuwde leefstijl te werken. Verder is binnenkort een gratis rapport beschikbaar waarin je leert nare gevoelens te stoppen. Bijvoorbeeld nare gevoelens ten aanzien van jezelf, of in relatie met voeding en/of bewegen. Kortom allerlei tips en trics om in kleine stapjes je fitter te voelen en meer energie te krijgen.

Wil je nu al meer informatie? Stuur mij dan een berichtje via Messenger op mijn Facebook pagina: https://www.facebook.com/Vrij-op-weg-361509547260485/

Plaats een reactie

Een WordPress.com website.

Omhoog ↑

Mirjam van der Veldt Coaching

Coaching voor/tijdens en na plastische chirurgie

Mirjam van der Veldt

Schrijfster | Coach

Vrij op Weg

Liberate Yourself

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag